Zapobiec temu można w bardzo prosty sposób wykorzystując np. jeden z popularnych produktów bankowych. Niestety wielu rodaków nadal bardzo nieufnie podchodzi do banków i innych instytucji finansowych. Obawiają się przede wszystkim skomplikowanych procedur i niezrozumiałych pojęć związanych z tego typu produktami. Widok treści umów zapisywanych bardzo małą czcionką na kilku stronach wzbudza strach i niechęć. Pomimo tego, iż obawy te mają pewne uzasadnienie, to dla osób, które posiadają odpowiednią wiedzę, oszczędzanie może być bardzo proste. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy na co dzień korzystają z Internetu. Najpopularniejsze produkty, dzięki którym można efektywnie oszczędzać to lokaty bankowe oraz konta oszczędnościowe. Jako że rynek usług finansowych jest bardzo konkurencyjny, a banki prześcigają się w oferowaniu coraz nowszych produktów, aby się na nim odnaleźć warto korzystać z popularnych i renomowanych serwisów internetowych. Dzięki nim można wybrać taki produkt, jakiego się oczekuje. Dla osób, które mają określoną kwotę wolnych środków najlepszym wyborem będzie lokata bankowa, osoby które chcą mieć stały dostęp do gotówki powinny wybrać konto oszczędnościowe, a ci którym zależy na regularnym odkładaniu stałej kwoty wybiorą polisolokaty. Co ciekawe, rozwój bankowości internetowej powoduje, że z tego typu produktów można skorzystać bez wychodzenia z domu. Wystarczy wypełnić elektroniczny formularz i poczekać na jego akceptację. Dzięki wykorzystaniu Internetu każdą umowę można spokojnie przeczytać, co pozwala uniknąć podpisywania niechcianych klauzul. Dzięki bankowości elektronicznej oszczędzanie stało się dużo prostsze i bezpieczniejsze dla klientów.
gmina Lubin
W jaki sposób łatwo oszczędzać?
2013-12-30, 15:05
autor: MR
Szacuje się, że blisko połowa Polaków posiadających oszczędności, trzyma je we własnym domu, nie korzystając z żadnych instrumentów finansowych. Niestety występowanie zjawiska inflacji powoduje, że taki sposób lokowania środków przynosi straty, bowiem wraz z upływem czasu pieniądze tracą na wartości.
MR