Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk


Najlepsza komunikacja w regionie?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Według niezależnych ekspertów gmina Lubin, jako jedyna w subregionie legnickim, rozwinęła w pełni transport publiczny. Obejmuje on równomiernie niemal całą gminę.
Najlepsza komunikacja w regionie?

Najlepsza komunikacja w regionie?
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Ocena taka zawarta jest w opracowaniu „Stan transportu publicznego w LGOM”.

W trakcie spotkania uczestników projektu pilotażowego „Jeden bilet, jedna taryfa” - którego, gmina Lubin jest początku, wspólnie z innymi sześcioma samorządami regionu legnickiego, równoprawnym uczestnikiem i sygnatariuszem - prezes firmy TRAKO Wierzbicki i Wspólnicy z Wrocławia przedstawił interesujące dane

.

Wynika z nich, że najlepiej rozwinięta, a do tego bardzo równomiernie w porównaniu do innych gmin naszego regionu jest sieć transportu publicznego w gminie Lubin.

Obejmuje łącznie aż 19 miejscowości na 31 sołectw w całej bardzo rozległej obszarowo gminie. Gmina jest prawie 7 razy większa od miasta. Co istotne - w części miejscowości nie objętych zorganizowanym transportem publicznym, sprawnie funkcjonuje komunikacja prowadzona przez sektor prywatny.

Ujawnione w gronie przedstawicieli samorządów - uczestników projektu dane całkowicie przeczą tezie o rzekomej zapaści i szczątkowym wymiarze transportu publicznego w gminie. Jest akurat odwrotnie. Lepszych w najbliższym regionie po prostu nie ma.

Transport publiczny na mocy porozumienia z grudnia 2008 r. w sprawie wspólnej realizacji komunikacji w ramach lokalnego transportu zbiorowego jaki zawarła gmina Lubin z miastem jest finansowany z budżetu gminy w niebagatelnej kwocie 1 930 000 zł.(słownie: milion dziewięćset trzydzieści tysięcy złotych) w skali roku. Daje to rocznie liczbę 300 000 wozokilometrów, za które sumiennie płaci z własnego budżetu nie kto inny, jak właśnie gmina.

Wspominane wyżej porozumienie wygasa 30.11.2015 r. - nie ma jednak żadnych obaw. Miasto już zwróciło się do gminy z propozycją przeprowadzenia wspólnego postępowania przetargowego na realizację lokalnego transportu zbiorowego w latach 2015-2025. Gmina Lubin oczywiście wyraziła zainteresowanie tego rodzaju przedsięwzięciem, które mogłoby zagwarantować trwały i zintegrowany publiczny transport zbiorowy na całym terenie gminy z korzyścią dla wszystkich jej mieszkańców. Powołany został wspólny zespół zadaniowy mający na celu wypracowanie założeń do nowego porozumienia przed podjęciem stosownej uchwały przez Radę Gminy Lubin.

Priorytetem nowego porozumienia będzie wynegocjowanie najlepszych warunków finansowych oraz optymalizacja wykorzystywania dotychczasowych linii komunikacyjnych z możliwością dalszego zwiększenia liczby miejscowości objętych transportem publicznym.

Obecnie z inicjatywy wójt Ireny Rogowskiej rozważana jest opcja uruchomienia kursów do innych miejscowości w południowej części Gminy Lubin z przystankiem końcowym w miejscowości Gorzelin.


ug



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Sobota 27 kwietnia 2024
Imieniny
Sergiusza, Teofila, Zyty

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl