Lubiński Zespół Szkół Specjalnych objął 17 dzieci w wieku od czterech do siedmiu lat specjalistyczna pomocą, która ma za zadanie pobudzenie psychoruchowe oraz społeczny rozwój dziecka.
W bezpłatnych zajęciach z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju najmłodszych, organizowanych przez placówkę, udział biorą specjaliści z dziedziny psychologii, neurologopedii, rehabilitacji i integracji sensorycznej.
Dzieci uczestniczą w zajęciach wczesnej symulacji w zakresie ruchu, wzroku, słuchu, a także mowy i rozwoju emocjonalnego.
Specjaliści stosują między innymi metody małych kroków, metodę behawioralną, metodę Weroniki Sherborne polegającą na wykorzystaniu dotyku, ruchu oraz wzajemnych relacji fizycznych. W ten sposób dziecko rozszerza świadomości samego siebie i pogłębia kontakt z innymi ludźmi. Stosowanie tej metody, rozwija u dziecka orientację w schemacie ciała, w przestrzeni, pozwala nawiązywać kontakt wzrokowy, emocjonalny – z dorosłym, a później także w relacji z innymi dziećmi. Dziecko nabiera zaufania do otoczenia, w którym się znajduje, co pozwala na stosowanie coraz to nowych, bardziej skomplikowanych elementów ruchowych.
Oprócz tego stosowana jest metoda Dennisona, która służy uruchomieniu intelektualnego potencjału „drzemiącego” w człowieku. Ćwiczenia wymyślone przez dr Dennisona angażują między innymi obie strony ciała i ruchy skoordynowane gałek ocznych, rąk oraz nóg, co równomiernie uaktywnia obie półkule.
Żeby dziecko zostało objęte leczeniem specjalistycznym rodzice musza złożyć odpowiedni wniosek z dołączona do niego opinią o konieczności wczesnego wspomagania dziecka. Opinie takie wydaje lubińska Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna.