Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Lubin
Bo projekt jest niedobry

autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn
Starostwo Powiatowe nie wydało zgody na budowę Galerii Rynek. Powodem ma być niezgodność projektu z planem zagospodarowania przestrzennego.

- Wydanie pozwolenia na budowę byłoby sprzeczne z prawem, ponieważ niektóre elementy projektu są niezgodne z planem zagospodarowania przestrzennego - poinformował Krzysztof Olszowiak, rzecznik prasowy starostwa. - Spodziewamy się odwołania od tej decyzji.

Przy Pałacyku Ślubów buduje się promenda handlowa. Fot. Wincenty Kołodziejski

I faktycznie. W oświadczeniu wydanym przez prezesa Lubińskiej Spółki Inwestycyjnej czytamy: "Liczymy, że przez zimę uda nam się pozytywnie załatwić sprawę odwołania od decyzji starostwa, dzięki czemu wiosną ruszy budową Galerii Rynek. Z punktu widzenia budowlanego nie było żadnych uwag ani zastrzeżeń do projektu złożonego przez nas w starostwie. Odmowna decyzja starostwa jest więc dla mnie tym większym zaskoczeniem, że byliśmy zapewniani, że dokumentacja jest pełna i nie ma co do niej żadnych uwag. Wcześniej dostaliśmy jedynie wniosek od starostwa dotyczący zastrzeżeń co do miejsc parkingowych. Zwróciliśmy się z tym do Urzędu Miasta.

Na terenie dawnego targowiska powstaje galeria CCC. Fot. Wincenty Kołodziejski

Miasto wskazało nam miejsca parkingowe dla klientów galerii i tak uzupełnioną dokumentację przesłaliśmy do starostwa. Decyzja okazała się jednak odmowna i nie uzyskaliśmy pozwolenia na budowę w rynku. Skorzystamy z przysługującego nam prawa do odwołania. Mamy na to 14 dni i liczę, że uda się wyjaśnić wszystkie niejasności, a tym samym uzyskać pozytywną decyzję".

Fot. Wincenty Kołodziejski

Parkingi, parkingami, ale na Galerię Rynek mieszkańcy czekają już kilka lat. I może byłoby to do zniesienia gdyby nie fakt, że w samym środku Rynku straszy wielka dziura. Wystarczy jednak przejść kilkaset metrów dalej i zobaczymy, że jednak można coś w tym mieście wybudować. Na miejscu starego bazaru, z dnia na dzień coraz większa, rośnie nam w oczach Galeria Cuprum Arena. Na placu budowy uwijają się robotnicy. Efekty ich pracy widać już gołym okiem. W budowie nie przeszkodził nawet szkielet odkopany z ziemi.

Podobna sytuacja jest na terenie budowy koło tak zwanego "Pałacyku". Galeria handlowa, która tam powstanie będzie o wiele mniejsza niż te w centrum miasta, jednak i tam widać zaawansowanie prac. Początkowo budowę planowano zakończyć w grudniu bieżącego roku. Nic z tego nie wyjdzie, ale chociaż koło "Pałacyku" coś odrosło od ziemi i z pewnością nie są to drzewka, które jeszcze tak niedawno mogliśmy podziwiać na środku lubińskiego Rynku.

Na rynku wielkie wykopy... Fot. Wincenty Kołodziejski

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w przyszłym lubinianie roku będą mogli już swój czas wolny spędzać w centrum rozrywkowo-handlowych Galeria Cuprum Arena. Do ich dyspozycji oprócz sklepów i restauracji będą sale kinowe, hotel i miejsca rozrywki dla całej rodziny. A co dalej z Rynkiem? To pytanie coraz częściej sobie zadajemy. Może pozbyć się problemu i powrócić do pierwotnych planów zasadzenia kilku krzaczków, wkopania w ziemie kilku ławeczek, a na środku niech stanie piękna fontanna – to akurat w Lubinie się udaje, bo fontann mamy już kilka. Będzie łatwo, szybko, co ważne – będzie tanio, ale za to jakże przyjemnie.

Fot. Wincenty Kołodziejski

(red.)

o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.