Prezydent, starosta oraz dwie rady – miejska i powiatowa urzędować będą w Ratuszu. Pozostała część magistratu przeniesiona zostanie do budynku Starostwa Powiatowego, gdzie na parterze planowane jest utworzenie typowego centrum obsługi interesantów. - Wszystko po to by ułatwić mieszkańcom załatwienie niezbędnych spraw – mówi sekretarz miasta, Lech Dłubała.
Plany zakupu budynku mieszczącego się koło Starostwa Powiatowego legły w gruzach. Cena jaką zaproponował bank była nie do przyjęcia. - Kiedy podpisywałem umowę przedwstępną była to już kwota 6,5 miliona złotych – powiedział nam Lech Dłubała. - Tych pieniędzy nie było w budżecie, musielibyśmy dokonać jakiś przesunięć, jakoś je zdobyć. Ostatecznie cena została podniesiona i była nie do przyjęcia dla nas.
Miasto zmieniło plany.
- Część wydziałów Urzędu Miejskiego zostanie przeniesiona do budynku Starostwa Powiatowego, część do Ratusza – mówi Dłubała. - Na parterze w starostwie chcemy zrobić coś w rodzaju centrum obsługi interesanta, tak by mieszkaniec wchodził do jednego gmachu, na jednym poziomie i załatwił wszystko co chce.
W związku z tymi planami nadal obowiązuje przeprowadzka lubińskiej komendy policji. - Policja przeniesie się do budynku po Urzędzie Miejskim, a pozostała część wydziałów, w tym prezydent i Rada Miejska przeniosą się do Ratusza. Tam też będzie urzędował starosta i Rada Powiatu oraz te wydziały, które nie są zaangażowane bezpośrednio w obsługę interesantów – mówi Dłubała. - Chcemy zrobić tak, żeby ten kto wchodzi do urzędu na jednym poziomie mógł załatwić wszystko, dowód osobisty, prawo jazdy, rejestracje samochodów, pozwolenie na alkohol, czy rozpoczęcie działalności gospodarczej.
Oczywiście wszystko wiąże się z kosztami. - Trzeba będzie przystosować budynki i Ratusza i starostwa – mówi Lech Dłubała. - Planujemy jednak przenieść się jeszcze w tym roku. Trochę jesteśmy zależni od starostwa. Trzeba przygotować projekty, przeprowadzić adaptacje.
Możliwe, że do wszystkiego dołączy się jeszcze Urząd Gminy Wiejskiej Lubin.