Z początkiem kwietnia rozpoczyna się Narodowy Spis Powszechny 2011, który potrwa do końca czerwca bieżącego roku. - mówi rzecznik prasowy prezydenta, Krzysztof Maj. - Bezpośredni wywiad u mieszkańców rozpocznie się od 8 kwietnia. Pewną nowością jest możliwość dokonania samospisu przez internet pod adresem www.spis.gov.pl. Formularz z danymi administracyjnymi jest dostępny dla każdego przez 14 dni, od pierwszego logowania.
Urząd Miejski oferuje pomoc osobom nie posiadającym dostępu do Internetu. - Dla każdego mieszkańca naszego miasta, który nie ma dostępu do Internetu, a chce dokonać samospisu, przygotowane jest stanowisko komputerowe w Urzędzie Miejskim w Lubinie – mówi rzecznik. - Stanowisko to będzie w pokoju nr 200, II piętro, tel. 76 746-81-27, 76 746-82-16.
Kogo obejmie spis:
osoby stale zamieszkałe i czasowo przebywające w mieszkaniach, budynkach, obiektach i pomieszczeniach niebędących mieszkaniami;
mieszkania i budynki, w których znajdują się mieszkania, oraz zamieszkane obiekty zbiorowego zakwaterowania i inne zamieszkane pomieszczenia niebędące mieszkaniami;
osoby niemające miejsca zamieszkania
W spisie powszechnym będą zebrane dane z następujących tematów badawczych:
1) stan i charakterystyka demograficzna ludności;
2) edukacja;
3) aktywność ekonomiczna osób;
4) dojazdy do pracy;
5) źródła utrzymania osób;
6) niepełnosprawność;
7) obywatelstwo;
8) migracje wewnętrzne;
9) migracje zagraniczne;
10) narodowość i język oraz mniejszości narodowe i etniczne;
11) wyznanie (przynależność do kościoła lub związku wyznaniowego);
12) gospodarstwa domowe i rodziny;
13) stan i charakterystyka zasobów mieszkaniowych (mieszkania i budynki)
Za przebieg Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 na terenie miasta Lubina odpowiada Gminny Komisarz Spisowy, którym ustawowo jest Prezydent Miasta Lubina. Prace spisowe koordynuje Gminne Biuro Spisowe, w skład którego wchodzą pracownicy Urzędu Miejskiego w Lubinie.
Na terenie miasta Lubina spisu dokonywać będzie 38 rachmistrzów.
UWAGA: Każdy rachmistrz ma obowiązek okazania legitymacji rachmistrzowskiej. Dane rachmistrza można potwierdzić telefonicznie: 76 746-81-55, 76 746-82-32, 76 746-81-27 oraz 76 746-81-17.