TopGear to motoryzacyjny autorytet. Motomaniacy doskonale znają angielskie trio z programu telewizyjnego pod tym właśnie tytułem. A recenzje Jeremiego Clarksona, Jamesa Maya, czy Richarda Hammonda często decydują o sympatii lub jej braku do konkretnych marek milionów widzów i czytelników magazynu. W wielu krajach ukazuje się bowiem papierowa wersja materiału filmowego. Na całym świecie nazwa TopGear kojarzy się charyzmatyczną i dowcipną oceną technicznych możliwości pojazdów. Pościgi, wyścigi, maratony – producenci i sami dziennikarze dbają o to, aby zaskakiwać nie tylko merytoryczną oprawą, ale również niesamowitymi zdjęciami. I właśnie między innymi ten argument zadecydował o wyjątkowym wydarzeniu, które odbyło się w nocy z 17 na 18 stycznia w galerii Cuprum Arena w Lubinie. Centrum handlowe zamieniło się w ogromny plan zdjęciowy. Wszystko na potrzeby polskiej edycji miesięcznika TopGear. - Zawsze, realizując nasze materiały, staramy się poszukiwać atrakcyjnych miejsc pod względem architektonicznym. Interesują nas unikatowe konstrukcje. Takim obiektem niewątpliwie jest galeria handlowa Cuprum Arena. Jest to jeden z trzech obiektow tego typu, który powstał na planie koła. Musimy przyznać, że to powalająca budowla, która nawiązuje do regionu i dokładnie właśnie takiego miejsca szukaliśmy – informuje Michał Róziecki, Junior Brand Manager TopGear. Redakcja poszukiwała w Polsce galerii, która w znaczący sposób wizualnie będzie wyróżniać się na tle pozostałych i przede wszystkim pozwoli na realizację dzieła, którego do tej pory nikt na świecie nie dokonał. – Oczywiście robiono już materiały z samochodami w centrach handlowych, w Europie zrealizowano taki program z Clarksonem, ale tam wystąpiły tylko dwa samochody. My poszliśmy dalej i wprowadziliśmy aż pięć aut – dodaje Michał Róziecki. Producenci stowrzyli specjalny scenariusz sesji, do której zaprosili 4 mieszkanki Lubina – młode, atrakcyjne i nowoczesne kobiety. – Nie chcieliśmy przedstawiać kolejnego wyścigu. Przy tym projekcie zaprezentowaliśmy samochody miejskie, którymi kobiety jeżdżą na zakupy, czy też na wyprzedaże – wyjaśnia Michał Róziecki. I taki temat tutaj dominuje: Piękne kobiety, przyjaciółki wybierają się wspólnie na shopping. Aby jednak nie tracić czasu, poruszają się po galerii samochodami.
Kierowcami pojazdów byli sami dziennikarze pisma: Red. Nacz. Piotr R. Frankowski, Z-ca Red. Nacz. Szymon Sołtysik, Piotr Ceran, Jarosław Horodecki oraz Piotr Dunaj, których doświadczenie w prowadzeniu pojazdów w najtrudniejszych warunkach, doskonale się sprawdziło. Ciasne uliczki, granitowa podłoga i monumentalne kolumny stanowiły naturalne przeszkody. Galeria, choć z ogromnym gabarytem, była nielada wyzwaniem dla Toyoty IQ, Peugota 107, Chevroleta Sparka, Smarta FourTwo i górującego nad nimi czarnego Jaguara XKR. Praca nad sesją trwała około 5 godzin, natomiast przygotowania nad nią to okres kilku tygodni i dwóch poprzedzających „wizji lokalnych”. Cały materiał zrealizowany został w nocy, kiedy obiekt był zamknięty dla klientów. Na potrzeby planu zdjęciowego w centrum otwarte zostały jednak sklepy, w których panie mogły zrealizować zakupy. – Ciekawostką jest fakt, że zakupy te zrealizowane zostały nie tylko w sklepach na parterze, ale również na piętrach, m.in. kobiety pojechały na film do kina Helios, które znajduje się na drugim poziomie. W tym wypadku musieliśmy skorzystać z windy, aby przetransportować samochody z poziomu na poziom – zdradza Michał Tur, manager ds. marketingu galerii Cuprum Arena.
Efekt styczniowej pracy można podziwiać w magazynie, który się właśnie pojawił na rynku, ale również na popularnym serwisie YouTube.pl (www.youtube.com/TopGearPolska), gdzie ciekawie zmontowany film bije rekordy popularności. – Właśnie m.in. o taki marketing nam chodziło. Zdajemy sobie sprawę z tego, że niewiele galerii handlowych zdecydowałoby się na taką formę promocji. My jednak bardzo chętnie uczestniczymi w nowatorskich projektach, które podkreślają nasze innowacyjne podejście do handlu i do marketingu. Bardzo się cieszymy, że ten artykuł i film powstał właśnie u nas – podsumowuje współpracę z Top Gear Michał Tur. Natomiast sama redakcja przyznaje, że Cuprum Arena była i będzie prawdopodobnie jedyną polską galerią handlową, w której taki materiał zrealizowano. – Nigdy nie dublujemy pomysłów. Bardzo nam się dobrze współpracowało z lubińską galerią i jesteśmy pod wrażeniem otwartości tamtejszego zespołu – puentuje Michał Róziecki.