Pierwszą gitarę otrzymała w prezencie w wieku 17 lat. Z przyjemnością śpiewała piosenki amatorskie, studenckie, liryczne i turystyczne. Swoją miłość do muzyki rozwijała w Państwowej Szkole Sztuki Cyrkowej i Estradowej w klasie wokalu (1966 – 1971). W 1971 roku rozpoczęła profesjonalną karierę sceniczną.
Na estradzie zawsze istniała jako indywidualność. Niepodobna do nikogo niesie ze sceny swój temat, swój styl. Nie można powiedzieć o niej, że jest „modną piosenkarką”. Śpiewa to, co jest zgodne z jej duchowymi poszukiwaniami.
Pieśniami i romansami rosyjskimi zainteresowała się po spotkaniu z inną osobistością rosyjskiej sceny, Bułatem Okudżawą, którego nazywa swoim ojcem chrzestnym na scenie i nauczycielem.
Do jej repertuaru weszły narodowe romanse rosyjskie, ballady ludowe, utwory autorskie, m.in. Bradiaga, Cziornyj woron, Matuszka, Razłuka, Wiecziernij zwon i wiele innych.
Jej płyty z muzyką ludową, romansami, balladami, pieśniami duchowymi i bardowskimi rozchodzą się w milionowych nakładach w ponad 40 krajach. Popularność ta opiera się na solidnym fundamencie – zbudowana jest na nabożnych stosunkach do rosyjskiej pieśni ludowej, doskonałych warunkach wokalnych i oryginalnym sposobie wykonania.
Koncert artystki to niezapomniane wydarzenie w życiu kulturalnym kraju, który odwiedza. Mick Jagger powiedział, że piosenkarka jest wysepką prawdziwej, wiecznej sztuki w oceanie współczesnej muzyki.
Koncert Żanny Biczewskiej, już 11 marca (piątek) o godzinie 19.00, na dużej sali. Bilety wstępu w cenie 60 złotych.