Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Lubin
PeBeKa zbuduje tunel w Poznaniu

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Konsorcjum firm budowlanych, w skład którego wchodzi Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa S.A., wygrało przetarg na budowę nowej linii tramwajowej w Poznaniu. Wielkopolski projekt jest częścią nowo powstającej infrastruktury na Euro 2012.
PeBeKa zbuduje tunel w Poznaniu
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Projekt „Budowa trasy tramwajowej os. Lecha - Franowo w Poznaniu” to inwestycja związana z rozbudową infrastruktury w wielkopolskiej stolicy w ramach przygotowań do Euro 2012. Zleceniodawcą jest spółka Infrastruktura Euro Poznań 2012. W przetargu brało udział 5 konsorcjów, a spośród przedstawionych ofert, najkorzystniejsza okazała się oferta firm związanych z PeBeKa.

- Jako partner konsorcjum wykonamy około 30% robót konstrukcyjnych – mówi Ryszard Janeczek, prezes Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń PeBeKa S.A. – W ramach projektu przewidziana jest budowa tunelu, którego realizację w obszarze segmentów od trzydziestego trzeciego do osiemdziesiątego pierwszego powierzono właśnie PeBeKa. Prace będą prowadzone bez zatrzymania ruchu ulicznego, dzięki czemu ograniczymy do minimum wszelkie utrudnienia w komunikacji drogowej. Jesteśmy firmą z ogromnym doświadczeniem w budownictwie tunelowym, wykonaliśmy szereg tego typu projektów na całym świecie. W Polsce też braliśmy już udział w podobnym przedsięwzięciu - była to budowa infrastruktury szybkiego tramwaju w Krakowie. Jesteśmy zatem świetnie przygotowani do realizacji powierzonego nam zadania.

Całkowita długość zaprojektowanego tunelu, który zostanie poprowadzony od ul. Chartowo do ul. Szwedzkiej, wyniesie 1100 m. Obok tego obiektu powstaną jeszcze m.in. torowisko tramwajowe wraz z odwodnieniem i peronami przystankowymi oraz niezbędną infrastrukturą, mury oporowe, wiadukty, budynek socjalny na stacji Franowo wraz z instalacjami, drogi, ścieżki rowerowe, sygnalizacje świetlne, oświetlenie uliczne, kanalizacja energetyczna i teletechniczna oraz uzbrojenie podziemne.

W składzie zwycięskiego konsorcjum, obok lubińskiego przedsiębiorstwa, znalazły się Bilfinger Berger Budownictwo S.A. oraz firma ZUE S.A. Wartość kontraktu to 224, 98 mln zł. Zakończenie robót planowane jest na 30 kwietnia 2012 roku.


Opr. aw



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 25 kwietnia 2024
Imieniny
Jarosława, Marka, Wiki

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl