- Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozumiejąc niezwykle trudną sytuację wszystkich prowadzących działalność gospodarczą na terenach dotkniętych powodzią informuje, że w celu wywiązania się ze swoich ustawowych obowiązków związanych z opłacaniem i rozliczaniem składek na ubezpieczenie społeczne, nie trzeba osobiście odwiedzać placówek ZUS – poinformowała Elżbieta Kurek, rzecznik prasowy legnickiego oddziału ZUS. - Zgodnie z zapisami obowiązującego prawa, płatnicy składek mają możliwość złożenia w ZUS wszelkiego rodzaju wniosków, dokumentacji ubezpieczeniowej i rozliczeniowej za pośrednictwem poczty, faksem, drogą elektroniczną na adres mailowy placówki ZUS, za pośrednictwem Elektronicznego Urzędu Podawczego (www.eup.zus.pl) bądź za pośrednictwem innej wskazanej osoby. Ewentualne braki w złożonych w ten sposób dokumentach mogą być uzupełniane w terminie późniejszym.
Ważną informacja dla przedsiębiorców jest również to, że każdy płatnik składek, którego firma znalazła się w trudnej sytuacji m.in. w wyniku klęski naturalnej może wystąpić do ZUS z wnioskiem o udzielenie wsparcia w formie odroczenia terminu płatności składek, bądź rozłożenia należności składkowych na raty, które to ulgi mogą stanowić pomoc publiczną.