Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Lubin
Realne czy wirtualne?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała przyspieszenie budowy trasy S3 Świnoujście - Lubawka w taki sposób, by została całkowicie zakończona przed piłkarskim turniejem Euro 2012.

Wydaje się, że czasu jest aż tyle, a może tylko tyle. Droga ekspresowa S-3 ma połączyć Szczecin z Lubawką. Początkowo miała być autostradą, ale rozporządzenie Rady Ministrów zmieniło kategorię tej drogi zastępując pierwotną nazwę autostrady A-3 na drogę ekspresową S-3. Dolnośląski odcinek "trójki" będzie liczył niecałe 14 kilometrów. Początek planowany jest w okolicach szybu głównego ZG Lubin, dalej łukiem ominie miasto między osiedlem Ustronie, a cmentarzem Zacisze, a następnie przetnie drogę do Zgorzelca i połączy się z drogą na Legnicę w okolicach Chróstnika. W rejonie Polkowic trasa będzie przebiegać przez lasy na wschód od miasta. Całkowity koszt tej inwestycji, która ma zakończyć się do Euro 2012r. wyniesie astronomiczną kwotę - blisko 400 mln zł.

Samorządowcy pilnie studiują przebieg S3. Fot. WFP

Niedawno z inicjatywy starosty powiatu lubińskiego Małgorzaty Drygas – Majki zorganizowano spotkanie poświęcone budowie tej drogi. Wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast i starostowie zapoznali się ze szczegółową koncepcją tej długofalowej i kosztownej inwestycji.

- Prace projektowe rozpoczęły się w 2002 roku – przypomniała Jolanta Sypuła, reprezentująca wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Ta droga będzie spełniała standary autostrady. Będzie to odcinek dwujezdniowy, z pasem rozdziału i węzłami drogowymi. Na każdej jezdni będą co najmniej dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra oraz 2,5-metrowy pas awaryjny. Przewiduje się budowę skrzyżowań dwupoziomowych oraz przejść dla zwierząt.

Obecnie inwestycja znajduje się na etapie prac projektowych. GDDKiA musi jeszcze wykupić grunty, bowiem w pasie 150 kilometrów znajduje się około trzech tysięcy działek należących do różnych właścicieli. Wśród zwolenników budowy "trójki" jest wielu sceptyków co do realnego dotrzymania terminu jej zakończenia. Niektórzy nazywają rzecz po imieniu mówiąc, że generalna dyrekcja tylko dużo mówi, a niewiele robi. Mamy przykład modernizacji autostrady A4 na dolnośląskim odcinku, której daleko jest do autostrady z prawdziwego zdarzenia. Oby sytuacja nie powtórzyła się z eskpresówką.

Projekt planowanego odcinka S 3 w naszym regionie. Fot. WFP


(tom)



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 3 maja 2024
Imieniny
Jaropełka, Marii, Niny

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl