- Jestem przekonany, że firma o wieloletniej tradycji budowy lokomotyw, która budowała najlepsze i najszybsze polskie lokomotywy już na początku 20 wieku nie zawiedzie naszego zaufania – mówił Janusz Cendrowski, prezes Pol-Miedź Trans w Lubinie. - Jestem o to zupełnie spokojny. Myślę, że ta lokomotywa, która wygląda z zewnątrz jak wiele innych jakie jeżdżą po polskich torach, ale ma zupełnie nowe serce, będzie dobrym nabytkiem.
Pierwsza z zamówionych w Fabryce Maszyn Budowlanych i Lokomotyw „BUMAR-FABLOK” od dzisiaj stała się własnością Pol-Miedź-Trans. Jednak to nie koniec zakupowych rewelacji.
- Jest to pierwsza z serii czterech lokomotyw, które zaczną jeździć po naszych torach – zapowiedział prezes Cendrowski. - Jest to lokomotywa o dużo większej mocy niż inne tego rodzaju lokomotywy, które są w naszym posiadaniu. Nowy nabytek pozwoli nam ciągnąć pociągi w składach 40-wagoonowych. To jest epokowa zmiana jeśli chodzi o nasze możliwości przewozowe.
Nowa lokomotywa zaopatrzona jest w nowoczesne urządzenia do sterowania, elektroniczne systemy diagnostyczne, a kabina maszynisty jest klimatyzowana. Kolejne trzy lokomotywy mają trafic do Pol-Miedź-Trans w czerwcu, sierpniu i październiku.