Lokomotywa, która będzie już ósmą zamówioną przez spółkę podległą KGHM Polska Miedź S.A. nie różni się prawie wcale wyglądem od pozostałych.
- Na zmodernizowanej przez Bumar-Fablok lokomotywie zamontowano nowoczesny agregat prądotwórczy na który składa się silnik spalinowy firmy Caterpillar oraz prądnica główna firmy Lechmotoren, regulacja mocy tego agregatu odbywa się za pomocą regulatora mikroprocesorowego – mówi Marek Danysz, rzecznik prasowy Pol-Miedź-Trans. - Posiada ona również nowoczesną sprężarkę śrubową napędzaną silnikiem elektrycznym i wiele nowych rozwiązań zapewniających prawidłową pracę lokomotywy oraz nowoczesne systemy sterowania i diagnostyki. Kabiny maszynisty wyposażone są w klimatyzację i zapewniają bezpieczną oraz komfortową obsługę w każdych warunkach pogodowych. Moc lokomotywy pozwoli nam na zwiększenie brutta pociągów do 3200 ton (40 wagonów o wadze 80 ton) co z kolei zwiększy opłacalność realizowanych kontraktów oraz pozwoli na zawieranie nowych. Lokomotywa, która w tym tygodniu zostanie przekazana firmie posiada zbiornik paliwowy o pojemności 6000 litów dzięki czemu możliwe będzie wydłużenie relacji realizowanych przewozów bez konieczności tankowania.
Pozostałe trzy zmodernizowane lokomotywy dołączą do Pol-Miedź Trans w czerwcu, sierpniu i październiku.