Lojalnościowy Program Partnerski dla abonentów Telefonii Doalog pozwala jego uczestnikom gromadzić punkty i wymieniać je na atrakcyjne nagrody. Od grudnia 2005 roku uczestnicy programu mogą również brać udział w akcji charytatywnej „I Ty możesz pomóc”. Jej ideą jest przekazywanie części lub całości punktów na rzecz wyposażenia szkoły, świetlicy środowiskowej lub domu dziecka w usługi internetowe. Punkty przeliczane są na konkretne kwoty, a te – zamieniane na sprzęt multimedialny oraz książki, bajki na DVD i edukacyjne gry komputerowe.
- Nasze dotychczasowe akcje wzbudziły wśród abonentów ogromne zainteresowanie – mówi Romuald Mendelak, zastępca dyrektora ds. komunikacji marketingowej z Telefonii Dialog. – Dzięki ich życzliwości i zaangażowaniu w 2005 roku stworzyliśmy świetlicę internetową w Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Dzierżoniowie. Dwa lata później zaproponowaliśmy uczestnikom programu, by sami wskazali placówkę, na którą chcą przekazać swoje punkty. W ten sposób wybraliśmy domy dziecka w Wałbrzychu i Ścinawie oraz warsztaty terapii zajęciowej w Ozorkowie.
W tym roku jest to już trzecia edycja akcji Dialogu. Od 6 listopada 2007 do 8 stycznia 2009, abonenci przekazali ponad 2 mln 260 tysięcy punktów. Ponieważ rok 2009 został ogłoszony przez Sejm Rzeczpospolitej Rokiem Rodzinnej Opieki Zastępczej, Dialog włączył się w obchody wspierając lokalne rodzinne domy dziecka. Dzięki temu wybrane placówki otrzymały pakiety multimedialne. W skład jednego takiego pakietu wchodzą laptop, urządzenie wielofunkcyjne, router, kamera internetowa, mysz bezprzewodowa, zestaw słuchawkowy z mikrofonem oraz firmowe upominki.
W każdym z dziesięciu regionów, gdzie obecna jest Telefonia DIALOG, wybrano jeden rodzinny dom dziecka, który otrzymał prezent. I tak, z nowego sprzętu mogą cieszyć się dzieci z Bielska-Białej, Elblągu, Łodzi, Warszawy. Oprócz tego w Jeleniej Górze, Legnicy, Lubinie, Wałbrzychu, Wrocławiu i Zielonej Górze. W sumie akcją objętych zostało 93 dzieci w wieku szkolnym.
- Po pierwszych telefonicznych kontaktach z opiekunami wiemy, że przekazany sprzęt sprawi dzieciom ogromną radość. Niektórzy z nich pytali, czy to nie jest żart, wielu podkreślało, że jeszcze nigdy nie otrzymali od nikogo nic za darmo – podkreśla Ewa Krasowska z Zespołu Programów Lojalnościowych Telefonii Dialog – Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że w czasach kryzysu nasi abonenci bezinteresownie chcą podzielić się dobrem, wspomóc rodziców zastępczych, którzy o wszystko muszą zabiegać sami. Tym bardziej, że te placówki, w odróżnieniu od tradycyjnych domów dziecka, nie posiadają wsparcia i opieki prywatnych firm ani fundacji.