Jadąc ulicami Legnicy, zauważyliśmy w ostatnim czasie, że na billboardach reklamujących firmy z naszego regionu, znajduje się głównie elektronika użytkowa. Przez ostatni rok w naszym mieście otworzyło się kilka sklepów z tej branży. Już prawie dwa lata na naszym rynku niekwestionowanym liderem jest sklep Media Markt, ale w ostatnim czasie pojawiło się kilku nowych pretendentów do tego fotela. W październiku w Centrum Handlowym Auchan, otworzył się sklep Media Expert, w listopadzie w nowej Galerii Gwarnej otworzyła się placówka firmy Avans a w najbliższą sobotę znów przy Centrum Handlowym Auchan, otworzy się sklep Mega Avans.
Od pewnego czasu możemy obserwować konfrontację tych firm w prześciganiu się z atrakcyjnością ofert. Niedawno mogliśmy obserwować na plakatach jak sieć Media Markt pokazała te same produkty co konkurencja, okraszając całą kampanię hasłem: „Prawdziwi experci tylko w Media Markt”. Jeszcze przed otwarciem sklepu Mega Avans, na plakatach widniało hasło „Koniec bałamucenia przez media. Media kłamią”. O reakcję zapytaliśmy dyrektorów sklepu Media Markt. Marcin Banaszkiewicz, dyrektor sklepu nie widzi w tym nic dziwnego.
- Media Markt już od dziesięciu lat na polskim rynku oferuje swoim klientom największy wybór, najlepszych marek po najlepszych cenach a konkurencja próbuje część tych klientów pozyskać. Nasza filozofia firmy mówi, że to w Media Markt cena produktu jest najniższa w mieście lub równa najniższej. Formuła ta sprawdza się już od 10 lat, dzięki naszym pracownikom, którzy codziennie analizują ceny w lokalnych sklepach i przystosowują cenę do rynku - komentuje dyrektor Media Markt, Marcin Banaszkiewicz.
Drugi z dyrektorów sklepu Zbigniew Sieciński zapytany o to, czy nie boi się coraz to nowej konkurencji i wojny o klienta, odpowiada bardzo krótko.
- Jak po otwarciu sklepu naszej konkurencji w Centrum Handlowym Auchan, tak i teraz po otwarciu drugiego sklepu innej konkurencji, nie mam żadnych obaw przed tym, że ceny w tychże sklepach będą lepsze niż w Media Markt. Będę się starał, by na co dzień każda cena była niższa niż u konkurencji. Nakazuje mi to filozofia mojej firmy - zapowiada Zbigniew Sieciński.
Wszystkie firmy z tej branży świetnie przygotowały się do świąt Bożego Narodzenia. Towarów jest bardzo dużo, ceny bardzo atrakcyjne, ilość promocji olbrzymia, a do nas klientów należy wybór, gdzie zrobimy świąteczne zakupy. Mocna konkurencja dla ostatecznego klienta jest zawsze korzystna. Może on dostać produkt, który sobie wymarzył w najlepszej cenie.