Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Lubin
Uniwersalna generacja toledo

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Toledo to drugi po Altei XL model nowej generacji hiszpańskiej stajni Seata. To już trzecia odsłona Toledo, która zdaniem krytyków motoryzacyjnych jest jedną z ciekawszych pozycji na rynku aut klasy średniej. Z założenia nowe toledo ma być rodzinne i uniwersalne pod każdym względem. Jak jest w istocie?

Przestrzenny, komfortowy i nowoczesny

By poznać zalety i wady nowego toledo skorzystaliśmy z jazdy próbnej. Auto do testu udostępniła nam lubińska firma „Gama”, autoryzowany salon tej marki. Do dyspozycji mieliśmy limitowaną wersję toledo super wagen z silnikiem diesla o pojemności 1.9 litra i mocy 105 KM. Najpierw wrażenia estetyczne. Toledo łączy ze sobą kilka elementów swoich poprzedników z lat 1991 i 1998. Nowy Seat prezentuje się oryginalnie. Sylwetka jest skromna, ale ze sportowym zacięciem i charakterem. Nowe Toledo ma swój styl, szyk i elegancję, więc nie łatwo mu się oprzeć. Na niektórych nowe Toledo może wywołać kolosalne wrażenie i to nie tylko z powodu szykownego stylu i wyglądu, ale także z odważnych elementów konstrukcyjnych. Hiszpańscy konstruktorzy zadbali bowiem nie tylko o prezencję, ale – co chyba najważniejsze – o wysoki poziom bezpieczeństwa.

Wracając do wyglądu, z pozoru auto jest dosyć małe, ale to złudny pogląd. Wnętrze Toledo zaskakuje przestronnością. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie siedzący z tyłu mają sporo miejsca, co zapewnia stuprocentową wygodę i komfort jazdy. Wyprofilowana deska rozdzielcza została stworzona z rozmachem, ale i pomysłowo. Trójdzielne zegary z odczytami pomiarów są oryginalne a zarazem bardzo czytelne. Trójramienna skórzana kierownica z regulowaną wysokością i odległością jest poręczna. Nie będziemy wspominać o wszystkich elementach wyposażenia, które znajdują się w testowanym przez nas modelu. Wspomnimy jedynie o regulowanych zagłówkach w zakresie wysokości i pochylenia, przednich 3-punktowych pasach bezpieczeństwa z systemem pirotechnicznych napinaczy. Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne, dwustrefowa klimatyzacja, komputer pokładowy czy immobilizer to standard w tej klasie.

Bezpieczeństwo w każdym calu

Jeśli ktoś uwielbia mnogość schowków, nie powinien narzekać. W nowym Toledo roi się od bocznych kieszeni, podręcznych półek i półeczek. Zakamarków mamy w bród. Na szczęście w tym zakresie nie ma przerostu formy nad treścią, bo wszystko urządzone jest z gustem i pomysłem. Dzięki składanej i dzielonej tylnej kanapie, zyskujemy dodatkową przestrzeń ładunkową.

Dziś na całym świecie konstruktorzy dbają o to, by powstawały bezpieczne auta. Lista elementów bezpieczeństwa, w które wyposażono nowe Toledo jest bardzo długa. Poczynając od nowoczesnych przednich reflektorów biksenonowych, poprzez szereg systemów, typu: TCS, ABS z EBV i MSR czy ESP z awaryjnym wspomaganiem hamowania i systemem monitorowania ciśnienia w oponach. Oczywiście auto naszpikowane jest poduszkami i kurtynami powietrznymi, które dodatkowo zapewniają nam bezpieczeństwo. Wersja standardowa Toledo wyposażona jest w sześć poduszek powietrznych: po dwie z przodu i z boku oraz dwie kurtyny. Dla bezpieczeństwa wszystkich pięciu pasażerów, wspomniane wcześniej 3-punktowe pasy wyposażono w specjalny system napinania, dzięki któremu w przypadku gwałtownego hamowania aktywowana jest funkcja ogranicznika, który zwalnia naprężenie pasa.

Pora na wrażenia z jazdy. Auto prowadzi się pewnie i bezpiecznie. Łagodnie pokonujemy każde, nawet ostre zakręty. Przyspieszenie na szóstkę z plusem. Toldeo jest szybkie i zwrotne. Zachęcamy do skorzystania z jazdy testowej, naprawdę warto. W sprzedaży dostępne są dwie wersje nowego Toledo z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 i dwóch litrów, mocy 102 i 150 KM oraz dwie wersje diesla: 1.9 l mocy 105 i 2.0 l mocy 140 KM. Testowana przez nas wersja kosztuje niecałe 65 tys. zł.

Ps. Test nowego Seata Toledo przeprowadzono dzięki uprzejmości Przedsiębiorstwa Wielobranżowego „Gama”, autoryzowanego salonu Seata w Lubinie.

***

Parametry techniczne seata toledo 1.9 TDi mocy 105 KM:

prędkość maksymalna - 183 km/h;

przyspieszenie 0-100 km/h – 12,4 sekund;

zużycie paliwa w cyklu miejskim/pozamiejskim/średnie – 6,7/5,4/4,5l/100km;

dopuszczalna masa całkowita - 2029 kg.


red.



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 3 maja 2024
Imieniny
Jaropełka, Marii, Niny

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl