Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Lubin
Lustro na wymiar – czy warto je kupić w internecie?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Zakupy w internecie są coraz bardziej popularne w naszym kraju. Co drugi Polak choć raz w ten sposób dokonywał zamówienia. Kupujemy wszystko, od ubrani, poprzez elektronikę, na kosmetykach kończąc. Czy w takim razie lustro na wymiar to również dobry zakup w sieci?
Lustro na wymiar – czy warto je kupić w internecie?

Krótka historia e-commerce

W Polsce zakupy przez internet nie mają zbyt długiej historii. Pierwsze sklepy internetowe zaczęły powstawać pod koniec zeszłego stulecia. Jednak nie cieszyły się one zbyt dużą popularnością. Podobnie zresztą jak sam internet. 15 lat temu internet był drogi, powolny i służył głównie do szukania informacji lub rozrywki. Mało kto handlował za jego pośrednictwem, więc mało kto kupował. Sytuacja zmieniła się wraz z rozwojem serwisu Allegro. Choć powstał on w 1999 roku, jego najlepszy czas zaczął się około 10 lat temu i trwa do dziś. Zwiększająca się popularność zakupów na Allegro sprawiła, że coraz więcej sklepów otwierało się na internet. Rosnąca ich liczba sprawiała, że Polacy chętniej podejmowali ryzyko i zamawiali produkty z sieci.

 

Co kupujemy?

Gdybyśmy mieli strzelać, napisalibyśmy, że Polacy w ubiegłym roku najchętniej kupowali odzież. Na szczęście nie musimy bawić się we wróżenie i możemy podeprzeć się twardymi danymi. Z badania firmy Gemius wynika, że w 2017 roku najczęściej kupowaliśmy ubrania, dodatki oraz zabawki – to aż 73% wszystkich zakupów. Równie chętnie sięgaliśmy po książki, filmy oraz płyty (70%). Na dalszych pozycjach znalazł się sprzęt RTV i AGD – 58%. Czego natomiast nie chcemy ze sklepu internetowego? Wciąż niewielką popularnością cieszą się produkty spożywcze. Sięga po nie jedynie 27% kobiet i 16% mężczyzn. Podobnie sytuacja wygląda z artykułami dla kolekcjonerów – odpowiednio 13% i 32%. Nie mamy zaufania do internetowych ubezpieczycieli (20% i 24%) oraz nie zamawiamy materiałów budowlanych i wykończeniowych (19% i 24%).

 

Lustro na wymiar z internetu

Jak na tym tle wypada lustro na wymiar? Tak szczegółowych badań nie ma, więc ciężko jednoznacznie stwierdzić, czy jest to popularny produkt. Ważniejsza jest odpowiedź na pytanie, czy warto kupować lustro na wymiar w internecie? Sprawdźmy, jakie plusy i minusy ma handel w sieci.  Do plusów zaliczymy: oszczędność czasu i pieniędzy, brak kolejek, dostawę do domu, możliwość spokojnego poszukania wszystkich informacji o produkcie, możliwość bezproblemowego zwrotu towaru. Zaś minusami są: brak fizycznego kontaktu z kupowanym produktem, w przypadku niewłaściwego zakupu trzeba dokonać zwrotu, możliwość natrafienia na nieuczciwego sprzedawcę. Czy w związku z powyższym nie warto kupować lustra na wymiar w internecie? Wydaje się, że w dzisiejszych czasach nieuczciwi sprzedawcy są coraz rzadszym zjawiskiem, zaś łatwe i darmowe zwroty sprawiają, że brak fizycznego kontaktu nie jest problemem.


MR



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 26 kwietnia 2024
Imieniny
Marii, Marzeny, Ryszarda

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl